Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Wakacje – co zrobić aby dziecko było bezpieczne podczas korzystania z bankowości internetowej

Wakacje dla Twojego dziecka to czas odpoczynku i zabawy. Jak zadbać, by był to czas bezpieczny. Nie ważne gdzie dziecko spędza wakacje – na wyjeździe, czy w domu – przypomnijmy o kilku ważnych zasadach bezpiecznego bankowania i korzystania z Internetu. Zwracajmy uwagę na to, z jakich aplikacji czy stron korzysta. Reaguj, jeśli zauważysz coś podejrzanego.

Dane do logowania to informacje poufne
Przypomnij dziecku, żeby nie podawać ich nikomu, nawet najlepszemu koledze. Hasło powinno być bardziej skomplikowane niż  imię czy data urodzin.

Gdy ktoś zadzwoni i poda się za pracownika banku czy funkcjonariusza policji
Przypomnij dziecku, by również takiej osobie nie podawać haseł, nawet jeśli mówi o włamaniu na konto bankowe czy wycieku danych. Najlepiej, aby w takiej sytuacji dziecko przekazało Ci telefon. Podczas rozmowy możesz poprosić o wysłanie powiadomienia w aplikacji bankowej, w którym pracownik banku potwierdzi swoje dane. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, rozłączcie się i zadzwońcie do swojego banku.

Nie zawsze wiemy, kto jest po drugiej stronie
 Dzisiaj na co dzień korzystamy z komunikatorów i bierzemy za pewnik, kim jest osoba, z którą czatujemy. A jednak często zdarza się, że oszuści włamują się na słabo zabezpieczone konta i piszą do znajomych swojej ofiary. Mogą wysłać jakiś link czy poprosić o wsparcie kodem BLIK. Zawsze w takiej sytuacji warto zadzwonić do znajomego i zapytać, czy jest autorem wiadomości. Zwróć na to uwagę swojemu dziecku.

Linki w emailach i SMS-ach od nieznanych nadawców mogą prowadzić do fałszywych stron
W ten sposób przestępcy próbują wyłudzić dane i instalować złośliwe oprogramowanie – lepiej ich nie klikać. Warto też zainstalować na urządzeniu dziecka program antywirusowy.

 

 

Powrót na górę strony