Była przekonana, że koresponduje z córką – padła ofiarą oszustwa
Braniewianka padła ofiarą oszustwa. Myślała, że koresponduje ze swoją córką – otrzymała wiadomość z prośbą o pilny przelew. Chcąc jej pomóc, zrobiła przelew na kwotę 2999 zł. Dopiero po pewnym czasie zorientowała się, że pisała z nieznajomym, a nie z własnym dzieckiem. Niestety straciła oszczędności. Apelujemy o czujność!
Do funkcjonariuszy zgłosiła się mieszkanka Braniewa, która padła ofiarą oszustwa. 75-latka była przekonana, że koresponduje ze swoją córką, która poinformowała ją na początku, że kontaktuje się z nowego numeru, ponieważ telefon wpadł jej do ubikacji. Ma teraz problem z dokonaniem płatności, ponieważ nie działa jej aplikacja bankowa. Obiecała, że odda pieniądze jak tylko zainstaluje w telefonie aplikację mobilną, albo pójdzie do banku po pieniądze. Poprosiła „mamę” o dokonanie przelewu na kwotę 2999 zł i wysłała jej niezbędne dane. Kobieta nie zorientowała się, że koresponduje z oszustem i zleciła przelew ze swojego konta. Niestety w tamtym momencie straciła swoje oszczędności.
Bądźmy czujni i ostrożni! Internetowi naciągacze czyhają na Twoje pieniądze. Nie daj się oszukać!
Pamiętaj, Twoja czujność, to najlepsza ochrona przed oszustwem!