Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Myślała, że pomaga rodzinie – została oszukana

Znajomy lub członek rodziny prosi cię o finansowe wsparcie? Pamiętaj o jednym - zanim przekażesz jakiekolwiek pieniądze, skontaktuj się z tą osobą telefonicznie i sprawdź czy faktycznie potrzebuje twojej pomocy!

"Oszustwo na BLIK-a” to coraz bardziej popularny sposób, jaki wykorzystują przestępcy do wyłudzania pieniędzy. Absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska.

 

Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując relację próbuje nas oszukać i okraść.

 

Taka sytuacja miała miejsce w środę (28 lipca). Wtedy też do braniewskich policjantów zgłosiła się mieszkanka gminy Braniewo, by powiadomić, że straciła blisko 500 złotych. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że na jednym z popularnych komunikatorów odezwał się do niej członek rodziny. Kobieta nie była wówczas świadoma, że skontaktował się z nią oszust, prosząc o finansowe wsparcie.

 

Pokrzywdzona  zgodnie z prośbą wygenerowała kod BLIK, dzięki czemu zasiliła konto fałszywego krewnego. Dopiero rozmowa z prawdziwym członkiem rodziny uświadomiła jej, że padła ofiarą oszusta.

 

Pamiętajmy - zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze, skontaktujmy się z tą osobą telefonicznie i sprawdźmy czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.

 

Policjanci przypominają wszystkim użytkownikom komputerów, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń z dostępem do internetu o kilku ważnych kwestiach:
• Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
• Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
• Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
• Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych.
• Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
• Informujmy dzieci o szkodliwych konsekwencjach wykorzystywania internetu.
• Kontrolujmy strony internetowe, które przeglądają najmłodsi.
• Zablokujmy te witryny, których według nas dzieci nie powinny przeglądać.
• Uaktualniajmy system operacyjny i oprogramowanie, którego używamy.

 

Powrót na górę strony