Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszuści cały czas atakują! Policjanci apelują o czujność!

W ciągu jednego dnia przestępcy podając się za członka rodziny oraz rzekomego znajomego – wzbogacili się kosztem mieszkańców powiatu braniewskiego. W pierwszym przypadku poszkodowana straciła 800 złotych. W drugim natomiast, kobieta, do której odezwał się oszust przelała fałszywej znajomej 2 tysięcy złotych. Policjanci cały czas przypominają, aby nie wykonywać zbyt pochopnie żadnych transakcji!

Oszuści nie dają o sobie zapomnieć. Ich celem niezmiennie pozostaje chęć wzbogacenia się cudzym kosztem. Tylko w ciągu jednego dnia (24.06.2022r.) przestępcy dwukrotnie oszukali naszych mieszkańców, działając metodą na BLIK-a.

W pierwszym z przypadków z pokrzywdzoną skontaktował się fałszywy wujek. W trakcie konwersacji na popularnym komunikatorze poprosił o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu BLIK. Kobieta nieświadoma przestępczego działania postąpiła zgodnie z prośbą i w ten sposób straciła 800 złotych.

Tego samego dnia do mieszkanki powiatu odezwała się „znajoma” prosząc o pomoc w opłaceniu zamówienia, tłumacząc prośbę brakiem możliwości dokończenia swojej transakcji z uwagi na jakąś awarię. Oszust zapewniał, że niezwłocznie zwróci pożyczoną kwotę. Pokrzywdzona dwukrotnie udostępniła fałszywej znajomej kod BLIK, w efekcie czego straciła 2 tysiące złotych.

W opisywanych przypadkach oszuści uzyskali dostęp do kont na portalach społecznościowych i wykorzystali je, by się wzbogacić.

Apelujemy!

Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa!

Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy. Prośby wyłudzenia pieniędzy oszustów są różne – m.in. na leki, że został zagubiona torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie czy też trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew.

Jak się chronić?

Przede wszystkim - zachować czujność i rozsądnie korzystać z Internetu:

•    pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa
     co kilka miesięcy zmieniajmy je,
•    pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania,
•    nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników,
•    oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku
     wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

 
Powrót na górę strony