Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Miała zainwestować swoje pieniądze, w rezultacie została oszukana

Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa. Fałszywy broker miał pomóc jej w zainwestowaniu i pomnożeniu oszczędności. Efekt był jednak odwrotny a kobieta straciła prawie 7000 zł. Policjanci po raz kolejny ostrzegają i przypominają - jeżeli nawiąże z Tobą kontakt osoba, która będzie proponowała szybki zysk oraz zainstalowanie oprogramowania na komputerze - ZAWSZE zachowaj czujność i zdrowy rozsądek! To może być oszust!

Po raz kolejny oszuści wykorzystali brak wymaganej ostrożności w sieci. W poniedziałek (24.10.2022r.) do braniewskiej komendy stawiła się 72-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego, która została oszukana na kwotę prawie 7000zł. Tym razem fałszywy broker zaproponował inwestycję pieniędzy w akcje. Kobieta nieświadoma tego, że może paść ofiarą oszusta, zgodziła się na przelew pieniędzy. I tak początkowo przelała na wskazane przez oszusta konto niemal 1000 zł. Następnie oszust namówił 72-latkę do zainstalowania określonego oprogramowania. Nieświadoma zagrożenia kobieta podała dane osobowe oraz numer karty. Następnie zalogowała się na stronę swojego banku wtedy oszustowi otworzyła się furtka, wszedł w posiadanie danych konta bankowego oraz mógł wykonywać na nim operacje. W rezultacie oszust wziął pożyczkę na kontro kobiety a gdy pieniądze trafiły na jej rachunek ten wyprowadził je z konta. Na skutek działania oszusta kobieta straciła łącznie 6950 zł.

Co robić by nie paść ofiarą oszustwa?

  •  Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do Internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych;
  • NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz
    kodów jednorazowych.
  • Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV;
  • Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do nas pisze;
  • Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych;
  • Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków;
  • Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje;
  • Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
  • Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku;
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu
    oprogramowania;
  • Kieruj się zdrowym rozsądkiem.
Powrót na górę strony