Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszuści nie odpuszczają! Chroń swoje oszczędności!

Oszuści ciągle wykorzystują nowe sposoby, przez które narażeni jesteśmy na utratę pieniędzy. Wachlarz strategii działania jest szeroki, cel zawsze jeden – wyłudzić nasze oszczędności.

O tym jak łatwo paść ofiarą oszusta przekonała się pewna 29-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego. Na skutek działania oszusta kobieta straciła 4000 zł. Fałszywy konsultant miał pomóc kobiecie ustrzec się przed utratą pieniędzy, w efekcie „pomocy” kobieta została oszukana. Do zdarzenia doszło w czwartek (27.10.2022r.). Do kobiety zadzwonił oszust przedstawiając się za konsultanta banku. Mężczyzna poinformował 29-latkę, że ktoś właśnie próbuje dokonać wypłaty środków z jej konta. Aby zapobiec utracie pieniędzy kobieta dała się namówić  na zainstalowanie w swoim telefonie aplikacji, która zwiększy jego bezpieczeństwo. Efekt był odwrotny a oszust uzyskał dostęp do jej konta bankowego. W trakcie rozmowy z kobietą zdołał przelać z jej kontra 4000 zł. Gdy oszust  się rozłączył kobieta postanowiła zadzwonić do swojego banku i wtedy dowiedziała się, że doszło do wyłudzenia pieniędzy z jej konta. Pracownik banku w porę zablokował konto oraz kartę płatniczą 29-latki, gdyż w tym czasie oszust próbował zwiększyć limit przelewów wychodzących oraz wziąć pożyczkę obciążającą konto pokrzywdzonej.

 

Policja przypomina! Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi nas o podanie takich danych, jak:

  • loginu i hasła do konta bankowego;
  • pełnych danych osobowych, czyli numeru dowodu osobistego, jego daty wydania i ważności (może prosić o podanie np. daty urodzenia czy kilku ostatnich cyfr
    peselu celem weryfikacji, ale nigdy nie zapyta o komplet danych w jednej
    rozmowie);
  • PIN-u do aplikacji mobilnej;
  • danych karty płatniczej czy kredytowej (numeru, daty ważności, kodu CVV, PIN-u do karty);
  • kodów BLIK;
  • kodów z smsów autoryzacyjnych.

Nigdy nie będzie namawiał Cię także do instalowania dodatkowych aplikacji czy
wykonania przelewu na inne, „bezpieczne” konto.

 

Powrót na górę strony